Schoolplan

De kern van het schoolplan is dat de scholengroep vanuit het motto ‘leren inspireren’ goed onderwijs verzorgt voor jonge mensen tussen de 11-20 jaar. Daarmee leveren we een bijdrage aan een duurzame en sociale samenleving.

We gaan voor een kansrijke leergemeenschap waarin iedereen tot ontwikkeling komt. Waarin creativiteit en lef worden gestimuleerd en veerkracht wordt opgebouwd. Waarin ruimte is om zich te ontwikkelen tot vrijdenkende en sociale wereldburgers, met aandacht voor elkaar en nieuwsgierigheid naar zichzelf, de ander en de omgeving.

Onze scholen vormen een veilige thuisbasis waarin de pedagogische relatie centraal staat. We brengen onze leerlingen in situaties waarin ze zichzelf leren kennen. We rusten onze leerlingen toe met voldoende kennis, vaardigheden en praktijkervaring. We richten hun aandacht en laten leerlingen het geleerde zelf doen. Dat doen we samen binnen en buiten de school, ook op internationaal gebied. We stimuleren leerlingen zo om een volgende stap in de (wereld)samenleving te kunnen zetten.

Download het schoolplan

Logo Hanze college